Image

Schildersbedrijf Joey Simon

Een vormgeving creëren die aansluit bij zijn missie en visie. Vooral een die opvalt tussen de vele concurrenten in zijn vakgebied.

Opvallen met je bedrijf is wat tegenwoordig nog belangrijker is. Vooral wanneer in er jouw sector veel concurrentie is. En je zoals Schildersbedrijf Joey Simon wilt uitdragen dat kwaliteit bij jou voorop staat. Als start-up is het vaak lastig in te schatten waar te beginnen. Daarom is het van belang dat de juiste vragen gesteld worden om tot de kern te komen. Bij start-ups kies ik ervoor om de branding en visual identity subtiel te combineren. Met de juiste vragen komen de kernwaarden naar voren, waarna dit ingezet kan worden om een passende visuele vormgeving te ontwikkelen.

Na bepaald te hebben uit welke kernwaarden Schildersbedrijf Joey Simon bestaat ben ik aan de slag gegaan met het vormgeven van de visual identity. Er is gekozen om te werken met rustige vormen en typografie, maar dit wel te combineren met een opvallende kleur. Het moet voor kwaliteit staan maar mag ook laten zien dat er lef aanwezig is.

Het gehele project begon bij de vraag voor een sterke visuele uitstraling en heeft geresulteerd in het opleveren van meerdere eindproducten. Uiteindelijk heeft dit bijgedragen aan de groei van de start-up. Er wordt nu verder gebouwd aan de visuele communicatie van Schildersbedrijf Joey Simon zowel offline als online.

Opdrachtgever

Schildersbedrijf Joey Simon


Producten

• Logo
• Business card
• WordPress website
• Photoshoot
• Flyer

Image

Opdracht

Ontwikkel een krachtige visual identity die onderscheidend is en doorgevoerd kan worden in alle toekomstige uitingen.

Over het bedrijf

Schildersbedrijf Joey Simon is een bedrijf dat op een duurzame en kwalitatieve manier te werk gaat. Het werk dat geleverd wordt is altijd in overleg met zijn klanten zodat toegewerkt kan worden naar het beste resultaat.

Image

Resultaat

Uiteindelijk is een branding gecreëerd die daarna vertaald is naar alle visuele uitingen zoals logo, huisstijl, website en flyer. De stijl is voor de doelgroep herkenbaar, gedurfd en toch betrouwbaar. De visual identity doorvoeren in alle bedrijfsuitingen is voor Schildersbedrijf Joey Simon nu eenvoudig. Door de zichtbaarheid zowel offline als online is hij binnen een half jaar uit zijn website gegroeid en staat zijn agenda vol met nieuwe afspraken. Hello Creatives zijn daarom begonnen met het uitbreiden van zijn huidige website.

Review klant

"Mijn logo heb ik door Lisa van Hello Creatives laten ontwerpen. Na hier erg tevreden over te zijn heb gevraagd ook mijn website te bouwen. Het contact verliep goed en snel. Lisa legt alles duidelijk uit, wat erg fijn is. De website is ‘eigen’, informatief en heel mooi geworden. Precies wat ik in gedachten had heeft Lisa voor mij waar gemaakt."
Joey Simon - Schildersbedrijf Joey Simon