Opvallen met je bedrijf is wat tegenwoordig nog belangrijker is. Vooral wanneer in er jouw sector veel concurrentie is. En je zoals Schildersbedrijf Joey Simon wilt uitdragen dat kwaliteit bij jou voorop staat. Als start-up is het vaak lastig in te schatten waar te beginnen. Daarom is het van belang dat de juiste vragen gesteld worden om tot de kern te komen. Bij start-ups kies ik ervoor om de branding en visual identity subtiel te combineren. Met de juiste vragen komen de kernwaarden naar voren, waarna dit ingezet kan worden om een passende visuele vormgeving te ontwikkelen.
Na bepaald te hebben uit welke kernwaarden Schildersbedrijf Joey Simon bestaat ben ik aan de slag gegaan met het vormgeven van de visual identity. Er is gekozen om te werken met rustige vormen en typografie, maar dit wel te combineren met een opvallende kleur. Het moet voor kwaliteit staan maar mag ook laten zien dat er lef aanwezig is.
Het gehele project begon bij de vraag voor een sterke visuele uitstraling en heeft geresulteerd in het opleveren van meerdere eindproducten. Uiteindelijk heeft dit bijgedragen aan de groei van de start-up. Er wordt nu verder gebouwd aan de visuele communicatie van Schildersbedrijf Joey Simon zowel offline als online.
Opdrachtgever
Schildersbedrijf Joey SimonDiensten
• Branding • Visual Identity • Graphic Design • Webdevelopment & WebdesignProducten
• Logo• Business card
• WordPress website
• Photoshoot
• Flyer
Opdracht
Over het bedrijf
Resultaat
Review klant